Zasady tworzenia ruchu i zajęć tanecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Cykl zajęć

Część I
Podstawy tworzenia ruchu i zajęć tanecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-5 lat)
1. elementy rozwoju małego dziecka w kontekście zajęć ruchowych (fizyczne, psychologiczne, społeczne)
- możliwości (m.in. siła wyobraźni, indywidualność, wyjątkowość) - ograniczenia (m.in. koncentracja i koordynacja)
2. metodyka zajęć taneczno-ruchowych w ujęciu autorskim
3. warsztat taneczno-ruchowy wg autorskiego programu ZABAWA W TANIEC. Tematy:
- Ze świata bajek
- Taniec z rekwizytami I
- Cztery pory roku
- Uroczystości – Dzień babci i dziadka / Dzień mamy i taty
- Morskie opowieści
- Wspomnienie lat 50-tych i 60-tych
4. nauka tworzenia samodzielnej choreografii – praca zespołowa

Część II
Zasady tworzenia ruchu i zajęć tanecznych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym (6-8 lat)
1. elementy rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zajęć ruchowych (tożsamość psycho – ruchowo – społeczna)
2. metodyka zajęć taneczno-ruchowych w ujęciu autorskim
3. warsztat taneczno-ruchowy wg autorskiego programu ZABAWA W TANIEC II. Tematy:
- Zakątki świata
- Gorące rytmy
- Taniec z rekwizytami II
- Tańce afrykańskie
- Taniec nowoczesny
- elementy improwizacji ruchowo-tanecznej jako metody uruchamiania i wzbogacania potencjału dziecka
4. seminarium choreograficzne


Zajęjęcia zostaną wzbogacone materiałem dydaktycznym w postaci opisów tańców i muzyki (płyty CD)


Prowadzenie: Roma Jakubowska 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz