Jacek Hałas z Kapelą Hałasów

Jacek Hałas - (taniec, akordeon, lira korbowa, drumla, telenka, śpiew). Absolwent Akademii Sztuk Pięknych, muzykant, śpiewak, tancerz, kompozytor, niespokojny duch. Współtwórca interesujących formacji muzycznych (Reportaż, Bractwo Ubogich, Muzykanci, Ket Jo Barat, Lautari, Kwartet Wiejski, Nomadzi Kultury), projektów artystycznych (Poznański Dom Tańca, Tikkun, the Book) oraz teatralnych (Teatr Cinema, Teatr Strefa Ciszy, Schola Węgajty). Zajmuje się tańcem korowodowym, tradycjami wędrownych śpiewaków, działalnością warsztatową i edukacyjną. Razem z żoną Alicją (ludowe instrumenty perkusyjne) jako ‘Nomadzi Kultury’ od 2005 podróżują po Europie z tradycyjną Jurtą, gdzie prezentują efekty swych poszukiwań oraz przedsięwzięcia realizowane wspólnie z artystami z całego świata. Od lat poszukuje śladów pieśni dziadowskich w żywej tradycji, zapisach etnografów, domowych archiwach i praktykuje grę na tradycyjnym instrumencie wędrownych śpiewaków - lirze korbowej.

Alicja Choromańska-Hałas - (baraban, gordon). Artystka muzyk, rzemieślnik, numerolog, matka czwórki dzieci, gospodyni wiejskiego domu i ‘otwarta głowa’. Wraz z mężem Jackiem jako ‘Kapela Hałasów’ zajmuje się tańcem korowodowym i wirowym, działalnością warsztatową i edukacyjną, a od 2005 podróżuje z nim po Europie z tradycyjną Jurtą w projekcie ‘Nomadzi Kultury’. Praktykuje wycinankę, kaligrafię, eksperymentalną kuchnię.

Maciej Filipczuk - (skrzypce, altówka). Artysta muzyk. Twórca grupy muzycznej Lautari, skrzypek, podróżnik. Współtwórca grupy Transkapela. Współpracował z Orkiestrą Św. Mikołaja, zespołami Hojra, Harom Jó Barát, Labusznik, Hałas Trio, kapelą Domu Tańca. Poznań oraz Teatrem Pieśń Kozła. Inspiracje muzyczne czerpie ze spotkań z tradycyjnymi muzykami podróżując do Rumunii, Gruzji, Albanii, Armenii, na Węgry, Ukrainę, Litwę. Zajmuje się również kulturą i muzyką Romów i Żydów aszkenazyjskich oraz sakralną muzyką polifoniczną. 

Etnochoreotechniki tańców ludowych z muzyką na żywo 'JA-MY-ONI...'



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz